autoalkatresz webshop logo


hivjon, segitunk!


A KETTŐS TÖMEGŰ LENDKERÉK sorozatunk 2. rész


2. RÉSZ

Mire legyünk tekintettel, ha már cserélni kell a kettős tömegű lendkereket és a kuplung szettet?

A gyártók azt tanácsolják, hogy a kettős tömegű lendkereket, a kuplung szerkezetet, a kuplung tárcsát és a kuplung kinyomócsapágyat (egyes típusoknál hidraulikus kinyomócsapágyat) együtt, egy egységként cseréljük. A csere nem olcsó, modelltől függően körülbelül 150 ezer Ft-tól akár 5-600 ezer Ft-ig is terjedhet a szerelési díjjal együtt.

Talán még fontosabb kiemelni, hogy az autóalkatrész forgalmazók árai között is jelentős árkülönbségek fordulnak elő. Ezért érdemes némi időt szánni a kedvező árat, és a kettős tömegű lendkereket és a kuplung szettet számlával, garanciával kínáló autóalkatrész kereskedő megtalálására. Érdemes megnézni az autóalkatrész kereskedő honlapját. Van-e a kereskedőnek konkrét üzlete. Lehetőleg vonalas telefonnal is rendelkezzen, hiszen ez azt sugallja, hogy tartósan megtaláljuk a kereskedőt abban az üzlethelységben, nem olyan webshopról van szó, amelyiknek akár rövid idő alatt nyoma veszhet. Így az esetleg előforduló garanciális problémánkat már senki nem fogja orvosolni. Hiszen az autószerviz csak a munkájára vállal garanciát, a dupla tömegű lendkerék és a kuplung szett esetleges problémájával az autóalkatrész értékesítőjéhez kell fordulni.

Melyik márkákat érdemes választani?

Kettős tömegű lendkerék gyártásával kevesen foglalkoznak. Az európai és az európában gyártott távol-keleti típusokban leginkább LUK, Sachs, Valeo, Aisin és Exedy márkákat építenek be. A német autógyártók a LUK és a Sachs dupla tömegű lendkerekeit, a francia márkák főként a LUK és a Valeo, de néhány esetben a Sachs kettős tömegű lendkerekeit, az olasz autók gyártói főleg a Valeo és a LUK lendkerekeit, a japán autógyártók pedig leginkább az Aisin, az Exedy és a LUK kettős tömegű lendkerekeit építik be autóikba. Ezek a gyártók mind prémium minőséget állítanak elő.
A kuplung szettek esetében a fent említett márkák mellett más gyártók is jelen vannak a piacon, de célszerű törekedni arra - különösen a kettős tömegű lendkerékkel rendelkező autótípusok esetében -, hogy legalább a dupla tömegű lendkerék, a kuplung tárcsa és a kuplung szerkezet azonos márkájú legyen. A hidraulikus kinyomócsapágy esetében kevésbé fontos, hogy a márka megegyezzen a kettős tömegű lendkerék és a kuplung szett gyártójával. Előfordulhat olyan eset is, hogy nem lehet beszerezni azonos márkában az összes terméket, ilyenkor elfogadható például egy LUK gyártmányú kettős tömegű lendkerék egy Sachs gyártmányú kuplung szettel.